woensdag 30 juni 2010

2D beeldende kunst

In deze lessen zijn we bezig geweest met vrom en verhoudingen.
Eerst gingen we dinsey poppetjes natekenen. Met houtskool.

Later gingen we een stilleven van disney figuren natekenen. Dit deden we ook met verf.

De verhoudingen en vorm waren heel belangrijk. Ook de plasticiteit is heel belangrijk.

Na 6 weken zijn we verder gegaan met schilderen.
We gingen de dinsey figuurtjes met dunne schilderstepen op papier zetten.

We zijn toen ook begonnen met portret tekenen eerst met houtskool en daarna met verf.

De laatste 5 lessen zijn we bezig geweest met naaktschilderen.
Hier is natuurlijk de vorm en vehrouding en de plasticiteit heel belangrijk.

Je merkte dat iedereen een beetje zijn eigen handschrift ontwikkeld.

Ik heb veel geleerd in deze lessen. Er is natuurlijk nog veel meer te leren.
Ik heb zeker wat meer mijn eigen handschrift ontwikkeld.
Ik vond het wel lastig om de plasticiteit in het beeld te krijgen.
Ik denk dat het uiteindelijk het er wel beter op geworden is.

Hier onder wat tekeningen en schilderingen die in deze lessen heb gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten