maandag 25 januari 2010

2D Thema. Les 2

Voor les twee moesten we iets uit de natuur meenemen, bijvoorbeeld een eikel of een kastanje. Ik had allemaal verschillende dingen mee genomen. Bij de eerste tekening moesten we het vel in vieren delen. Op het eerste vlak moest jij tekenen hoe jij vind dat het voorwerp dat je hebt meegenomen op papier gezet moest worden dus mocht met schaduw. Bij de tweede moest je alleen de omlijning van het voorwerp op papier zetten, bij de derde al wat meer detail en de vierde helemaal gedetailleerd maar zonder schaduw. De tweede tekening mochten we het voorwerp groot op papier zetten, en dan moest je zorgen dat twee kanten van het papier geraakt worden. Opzetten met houtskool en dan met pastel uitwerken. Mag met schaduw werken. Ik vind de laatste tekening heel mooi geworden, ik vind de opzet goed gelukt en de uitwerken met schaduw vind ik ook heel duidelijk en sterk geworden.
Als huiswerk heb ik één vel met soft krijt en knopen gewerkt. Door witte en donkere knopen te gebruikten wilde ik zo wat meer schaduw en diepte creëren. De andere tekening heb ik met houtskool en kaarsvet gemaakt. Deze vind ik heel goed gelukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten