maandag 25 januari 2010

2D Thema. Les 4

In les vier gingen we eerst in de les van bruin papier dat we hadden meegenomen een rots maken. We hadden ook plaatjes van een rots meegenomen dus zo konden we goed zien hoe een rots in elkaar zat. Als die rots af was moesten we die op papier zetten. Je moest heel goed kijken waar de lijnen liepen en dat was best lastig omdat je nu naar iets 3d’s keek en niet naar 2d. Daarna kon je met pastel de schaduwen en de lichtval aanbrengen. Daarna moest je een horizon tekenen en dan nog een paar rotsen erbij tekenen dus kleiner zodat er ruimte ontstond. Je merk wel dat je het niet gewend bent om 3d na te tekenen. Ik vond het wel lastig, maar wel een uitdaging. Ik vind wel dat bij 3d zie je veel meer dan bij 2d dus dat is wel interessanter.
Deze rotsen heb ik gemaakt van oliepastel en dat heb ik met olie uitgeveegd. Een deel tussen de rosten heb ik wit gemaakt en daarover heen heb ik wit eiwit gesmeerd. Van dichtbij geeft dat echt een vet effect, het glimt een beetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten